lördag 1 november 2008

Bloggträff!!!

Nu kommer äntligen lite bilder från bloggträffen. Jag har varit utan dator hela veckan och det har inte varit roligt alls. Abstinens!!!

Jeanette öppnade upp sitt andra hem, i Jularp - Höör, för oss.
Så här fint välkomnade hon och Cissi oss på fredagkvällen.
Lördag morgon bar det av över bron till Danmark. 11 förväntansfulla tjejer.
Första stopp var Persillepigen i Lejre. En liten blomsterbutik med café.
Blommor blandat med gamla och nya ting. Goa Signe tog emot oss och bjöd oss på Caffe Latte och te. Definitivt ett ställe att åka till fler gånger.
Vidare gick färden till Honning og Flora vid Kirke Hyllinge.
Denna vackra entré välkomnade oss.
Butiken var uppdelad i många små rum som gav en känsla av ett hem. Till och med toaletten var en del av butiken. Så mycket vackert.
Sista stoppet i Danmark var Kronen i Jyllinge.

En liten gård precis vid vattnet. Butiken som fanns i det gamla stallet var fylld med underbar gamla ting.

Tillbaka i Sverige åkte vi till Fridas gård som Therese höll öppet bara för oss. Tyvärr blev det inga bilder därifrån. Efter en lång dag med kameran i högsta hugg glömde jag helt bort att fota där.

Åter i Jularp njöt vi av Cissis goda Gulasch och vin medan vi försökte smälta dagens alla intryck.

Söndagen bjöd på loppis på Förmedlingscentralen i Tyringe och jag och Jeanette stannade till på en liten loppis till på hemvägen.

I nästa inlägg ska jag visa vad som fick följa med mig hem.

5 kommentarer:

Cilla sa...

Härliga bilder!
Ser ut som ni haft en underbar resa!

Ha en mysig helg. / Cilla

Cilla sa...

Kul att få träffa dig på riktigt. Verkligen en överaskning när ni dök upp. Nu har jag fixat allt inför imorgon.
Ursäkta stressen när ni var här.

Kram Cilla

Mizty sa...

Hej

Kul att du tittade in till mig. Denna gången blev det tyvärr "nitlott" i tävlingen.Men det kommer fler och du är välkommen tillbaka ändå,om och när du känner för det.

Bloggträffen, så du var där, kul. Läste om den, men på min arbetshelg.

Cilla, har du också träffat ser jag - en kanontrevlig tjej.

Ha det bäst Kram Mizty

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Mia!
Tack för senast! Det var jättemysigt och kul tyckte jag!
Jag var bra trött sedan när jag kom hem må du tro... Jag gjorde en avstickare till Lustfyllt på hemvägen också... Man kan ju tro att man fått nog av inredning efter en sån helg späckad med sånt,... men icke...
Det tog flera dagar innan jag landat i verkligheten igen, och den är ju inte så vit som man skulle önska!!!
Kram
Marie

Marie sa...

Hej Mia!
Tack för senast, det var jättekul att träffas! Visst hade vi ett par roliga dagar tillsammans, tog flera dagar efteråt innan man hade landat i vardagen igen!!! Ska bli kul att få se vad som fick följa med dig hem!

Trevlig kväll!
Kram Marie