lördag 15 november 2008

Kransar

I dag har jag pysslat lite med kvistar från vårt lärkträd som nu har tappat sina barr. Grenarna i sig är så fina med små "knoppar" på och kottarna är inte det minsta sämre.
Först blev det en krans av några fina kvisten med många kottar på. Den ska få hänga på min gamla dörr som står vid vår matplats.

Dörren blev i sista sekund räddad från att bli uppeldad på en sophög. Min man tyckte nog inte jag var riktigt klok som släpade hit den. Men som med det mesta jag hittar på så vänjer han sig efter ett tag.
När den stora kransen var klar hade jag några mindre fina grenar, men med fina kottar, kvar. Kottarna klippte jag av och trädde på en grov ståltråd. Den kransen fick hänga på spegeln i hallen.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Vad fina dom blev!
Lärk är en favorit också, så himla fint.
Hoppas allt är strålande.
Kram
Jenny

Tidsmästarinnan sa...

åh, jättefint!!
Lärkträd är lite exotiskt för mig, jag gillar det jättemycket.

Kram!
Susanne

Unknown sa...

jättefin krans du har gjort. Grannens lärk hänger över våran trädgård(det blir nog mindre nu)hihi

Den barrar mycket kan jag säga!

Ha det gott, kram Pia

Cilla sa...

Åh, vad du är duktig. Ska kanske anställa dig ;-)
Nu är du snart välkommen till Anderslöv istället!

Kram Cilla

rofyllthemma sa...

Tyvärr vann du inte bakformen på Rofyllt!Men det var roligt att du var med, hoppas vi hörs av igen.
Du har en underbar blogg med många goda ideer.
Underbara kransar!Jag älskar kransar och har dem gärna lite överallt i olika storlekar och material. Lärk är jättefint!
Kram Ulrika på Rofyllt