fredag 7 november 2008

Smukke ting

Tänkte visa lite av det jag köpte med hem från Damnarksturen.
Från Persillepigen fick de här fina fröpåsarna följa med mig. Bilden är väldigt suddig, men det är en påse med lavendel och en med mynta.Det söta kortet som fick pryda patentburken med ljus i kommer från Honning og Flora. Den lilla glasklockan kommer från Fridas gård. Klockan har en graverad ranka runt sig, men den var omöjlig att få med på bild.
Den här fina nyckeln kommer också från Fridas gård och är hopmonterad med nyckelhåls-bläcket så att det har blivit en "dörr-knackare". Hängde ni med?
Den stora runda kulan köpte jag på Honning og Flora och den lilla hjärtformade på Fridas gård.
I Tyringe hittade jag några fina gamla notblad. Ett av dem blev en ny lampskärm till lampan i hallen.
Jul-boken köpte jag på Honning og Flora. Bilderna är så fina - så nu längtar jag till jul.

6 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Mia!
Oj så mycket fint du köpte! Lavendelpåsarna kommer jag ihåg för de låg ju i bilen. Men allt det andra... Det är jätteroligt att springa omkring hos alla och se vad de köpte...
Kram
Marie

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert du hittat - den där nyckleknackaren var perfekt!

Kram Maud

Syster vit sa...

Mycket mysiga saker du visar, nyckeln var fin och även resten av bloggen. Tack för besöket hos oss och kom gärna tillbaka. Kram Liselott

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Oj vilka veckor det har varit efter vår resa, har haft fullt upp. Har väl äntligen landat någotsånär känner jag. Visst hade vi det härligt. Ja bara hör av dig när det är crossdags så tar vi en fika :-) Roligt att se vad du handlade. Man hann ju inte riktigt med, hade ju fullt upp med mig själv och allt man skulle titta på överallt..hihi. Jul boken är väl härlig, den tittar jag i ofta ofta nu så här innan advent och låter mig inspireras. Ha det gott vännen. Kraaam Paula

Syster vit sa...

Jätte fin nyckelknackare...riktigt häftigt.
Kram
Marina

Marie sa...

Jag älskar din lampa! Jag har så många lampor som jag vill ge nytt liv åt. Du gav mig sån inspiration! Fin blogg.

Kram Marie