onsdag 29 juli 2009

Lite loppis

Under sommaren är det bråda dagar för oss loppistokiga här nere i söder. Det är flera större loppisar varje vecka och av mindre modell varje dag om man vill.
Tänkte visa er några av de loppisfynd jag gjort i år.Den här söta kökssoffan köpte jag redan i påskas. Mannen som sålde den verkade tro att jag var från vettet. I hans ögon var soffan färdig för tippen, skavd i färgen och fläckar på tyget. Jag å andra sidan såg en soffa som var färdig-"shabbad" och som bara behövde ett nytt tyg.Fönstret i fönstret fick jag med på köpet när jag köpte några glasburkar. Det saknar glas och en spröjs och var blått innan jag for fram med penseln. Den lilla talrikshyllan är ett av mina senaste fynd. Har letat efter en sådan i lagom storlek ganska länge nu, så jag blev riktigt glad när jag hittade denna. Till vänster om skänken ser man en skymt av räknesavarna som också dem är ett av helgens fynd.
På talrikhyllan samsas lite småsakar som alla är resultat av sommarens loppisturer.

Kram

5 kommentarer:

Cilla sa...

Vilka fynd du gjort! Jag röstar på att alla loppisar har öppet på söndagar när jag är ledig...jag vill också ha en kökssoffa!

Unknown sa...

Ja tänk så många loppis besök det blir nu i sommar.

Själv är jag dock lite mätt för tillfället.

Har i stället rensat ut för jag kändes nästan som jag kvädes av allt för många ting.....

Men snart kommer väl loppis behovet tillbaka.....

Du har gjort kanon fina fynd! Gillar din soffa. Svårt att hitta små fin soffor.... brukar oftas vara stora beläten som säljs....

Ha en fortsatt skön sommar
Kramisar Jeanette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket fint du har handlat!
Jag var nere i Skåne några dagar, och jisses så mycket det fanns där... Jag fick med mig lite jag också!
Kram
Marie

Lallis - liv och leverne sa...

Oj vad fint:)
kram Lallis

Huset på kullen sa...

Vilka fina fynd du har gjort. Visst är sommaren en riktig loppisperiod. Fönstret i fönstret var ju en kul grej, det blev ju fiint.

Ha en fin söndag! Kram Linda