onsdag 3 juni 2009

Magnhilds mandelmusslor

I dag har jag bakat bröd. Det är verkligen inget jag kan skryta med att jag gör särskilt ofta, men när det väl händer så njuter jag av att göra det.
Inför baket så plockade jag fram det gamla bakbordet som fanns i huset när vi flyttade in. Jag älskar när gamla saker har något att berätta. Det här bakbordet berättar om en dam som hette Magnhild. Och om hennes mandelmusslor som fastnat lite för hårt i formarna en jul. I ena hörnet på bakbordet ser man märken efter hennes försök att få loss dem. Härliga lantbröd.

Det här fina glasmåttet hittade jag på loppis för någon vecka sedan. Det är graderat i centiliter och i lite udda mått som spetsglas, kaffekopp och kubiktum.

4 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Hallo Mia! Allt väl? Vilken härlig historia med bakbordet. Ohhh hembakat bröd så gott, idag köpte jag bröd som var så torrt, först senare såg jag att det går ut imorgon...typiskt va?? blir att mata fåglarna med :-) Hoppas solen skiner på dig och att vi ses snart igen. Kram Paula

Anna-Lena sa...

Vilket vackert bakbord och vad brödet ser underbart gott ut. Måttet var sött! Hoppas att du får en skön helg!

Kram Anna-Lenea

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att bakbordet har en historia! Och så härligt det ser ut med nybakat doftande bröd... Det var längsedan jag bakade också...
Kram
Marie

Unknown sa...

Hej Mia,

Länge sen sist!
Hoppas allt är bra med dig.

Bröden ser så goa ut!
Det luktar så gott i huset då man bakar.
Jag är ingen hejare på det men ibland så händer det......

Hoppas att Du har det gott vännnen
Kramisar Jeanette