måndag 18 maj 2009

Bättre än loppis

I går gjorde jag så många fynd så jag blev alldeles skakig. En bekant till mina svärföräldrar rensar ut på sin gård. Det är altså ingen liten sortering vi pratar om, utan här kastas ALLT. Så igår räddade jag vad som räddas kunde. Men allt fick inte plats i vår lilla bil (en Mercedes A140 som desutom redan var fullastad med hela familjen och med båda barnens cyklar) , så svärfar fick köra och hämta resten. De sakerna får ni se en annan gång. Fina plåtburkar och gamla kakformar fanns bland de saker som stuvades in i bilen. Den stora burken är fylld med gamla bestick. De här vakra gamla skålarna tycker jag är helt underbara.
Massor av gammalt glas fanns det, som helt otroligt hade klarat sig i den säkert ganska omilda hanteringen.
Den här lilla bläckflaska pyntade lilltjejen med blommor från de japanska körsbärsträden.
Margarinlådan är fylld av gamla patentflaskor och konserveringsburkar.
Tyvärr så saknas de resterande två delarna till trietten, men jag tycker att den är så fin ändå. Glasögonen gjord mig riktigt lycklig när när jag hittade dem.
Och så en reseskrivmaskin. Jag har ju redan en, men jag är gaska svag för sådana så jag kan nog stå ut med en till.
Här står allt samlat på vad som ska bli mitt nya planteringsbord. Bordskivan är en spegeldörr som jag fann på våran vind. Bockarna stod på vår loge och blev fina med lite färg.

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket mysiga grejer.Vilka fina fynd.Ha en mysig måndag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så mycket fint!
Kram Lallis

Unknown sa...

Hej vännen,

Det var roligt att Du hittade så många fina fynd på loppis.
Det är ju loppis tider nu så det är bara att fara från den ena till den andra varje helg.

Idrotts loppisar på landet är kanon!

Har sparat mig för att de 2 veckorna som kommer, springa runt på fleemarkets i Florida.
Skall bli intressant och se om man kan göra några fynd.....

Hoppas att du har det gott att Du är inne i en god period.....

Massor av kramar och tankar Jeanette