söndag 4 januari 2009

Ursäkta röran...

... vi bygger om.
Vill visa er några före-bilder, eller snarare skräck-bilder, på vårt stall.
Om jordbruksverket behöver bilder på hur ett stall inte ska se ut så får de gärna låna dessa *hihi*.
Det här har en gång i tiden varit hem för några mjölk-kor, två grisar, okänt antal höns, förmodligen en tupp och en häst.
Nu är det tid för en liten uppdatering. Här ska byggas hästboxar. Så nu har vi tomtar på loftet. Maken och svärfar närmre bestämt De bygger om takstolarna så att takhöjden blir bättre. Som det är nu är det 2,05 från golvet till bjälkarna - på det högsta stället.
Jag längtar verkligen tills alltihop blir färdigt så att min häst kan flytta hem och få sällskap av en liten ponny. Lill-tjejen längtar minst lika mycket. Hon går verkligen in för det där med ponnyn. Och hon har klart för sig vad hon vill ha - en liten häst som är vit och som ska heta Mimmi.
Gott nytt år till er alla.
Kram Mia

3 kommentarer:

Mia sa...

Vad härligt med eget stall, toppen blir det säkert när det är klart.
Stall är en dröm jag haft i många år, kommer nog också bara att förbli en dröm för mig.

Ha en fin vecka!
Kram Mia

Cilla sa...

Det kommer bli toppen. Ska bli kul att se resultatet.

Kram Cilla

Majas mammelucker sa...

Hej Mia!
Tack detsamma....jaa livet ser olika ut för alla....Vad kul att ni ska fixa stallet..det blir närmare för er och enklare ..
Hade häst när jag var yngre...men det kom andra intressen i vägen..KILLAR....så jag sålde min häst....hade en häst på foder när min flicka var liten men hon tröttna...synd tyckte jag...
Ha nu det så bra!!
Kramar Maria