onsdag 8 april 2009

Vårsol och ranunkler

Våren har verkligen visat sin bästa sida den gångna veckan. Jag och lill-tjejen passade på att fixa med lite nya blommar på trappan och gassa i den varma solen.
Det blev ranunkler, vita så klart, i zinkkrukorna.
Här syns två av fynden från bloggträffen i höstas. Både planteringsspaden och det lilla fyrfatet kommer från Honning og Flora. De söta krukorna var riktiga fynd som jag hittade på Jysk i somras.
Jag är väldigt förtjust i min gamla äppellåda så den får stanna kvar vid trappan ett tag till. Den stora gatstenen är jättetung så lådan står stadigt. I bakgrunden får ni en aning om hur fasaden på vårt hus ser ut. Vackert handslaget tegel och grov gråstensgrund.
Hoppas påskhelgen bjuder på lika vackert väder. Trädgårdsarbete står på dagordningen.

4 kommentarer:

Cilla sa...

Hoppas vädret håller i sig hela påsken. ha en riktigt skön helg!

Kram CIlla

Gårdsromantik sa...

Så snyggt med lådan på högkant - skall jag testa med min.

Kram Maud

Unknown sa...

Så smakfullt du gjort på din trappa.
Fina små ting du hittade hos Rikke.

Fortsätt att njuta av det underbara väder som bjuds just nu....

Tänker på Dig
Kramisar Jeanette

Huset på kullen sa...

Så tjusigt det blev. Snyggt med lådan. Vårdagar är bäst!

Kram Linda