torsdag 18 december 2008

Svinstian

Ja, därifrån kommer vår nya lampa.
När vi var i Danmark i höstas på bloggträffen, så föddes idéen om min nya lampa. Det var på Honning og Flora som jag såg en lampa som föll mig i smaken. Dessvärre gjorde inte prislappen det samma. Lampa hade dessutom inte rätt färg. Men det var något med lampan som var lite bekant. Och efter en stund kom jag på vad det var. Den hade flera gemensamma nämnare med "grisalampor". Värme-lampor som man har till små-grisar.
En grisalampa införskaffades. Och tvättades - MÅNGA gånger. Lite färg behövdes också - orginalfärgen är orange. Den stora röda glödlampan byttes mot en vanlig lågenergi-lampa och sladden ersattes mot en ny invävd, tvinnad, grå sladd.

Nu hänger den över vårt matbord. Det bästa av allt var nog priset. Tokalkostnaden slutade på 57 kronor.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Wow, inte illa! Ett riktigt klipp må jag säga.
Fint blev det också.

Kram på dig!

Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken superduper idé! Jättefin lampa - nästan precis en sådan som jag är på jakt efter fast i svart :)

Kram Jenny

Marie sa...

Men du, vilken toppenidé! Den blev ju superfin!

Och du, jösses vilket fint pepparkakshus du har gjort!!!!

Ha en trevlig helg och en riktigt God Jul!
Kram Marie