fredag 10 oktober 2008

Glada överraskningar

För någon vecka sedan var jag ute på jakt efter födelsedagspresent till en vän. Jag gjorde en vild chansning och tog en tur till Hylkegården. Oj, vad jag blev förvånad. Det är väl ett år sen jag var där sist och det hade skett en förvandling som heter duga. Från att ha haft en del saker "i min stil" till att ha HELA butiken fylld. Väl värt ett besök om man har vägarna förbi Österlen. Lite udda öppettider under vinterhalvåret bara.
Förutom att jag hittade presenten jag sökte efter så fick jag med mig ett äpple i betong och järn.

Inte nog med det så upptäckte jag i förra veckan en för mig ny butik i Tomelilla. Jennys Ljus & Smide. Massor med ljus, fat, ljusstakar, lyktor och annat smått pynt.
En liten sten med några tänkvärda ord fick följa med hem.
Det fick även de här flaskorna göra. Jag har inte radat upp dem så prydligt som det ser ut, de sitter faktiskt fast i varandra.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej Mia!

Såg att du hade vårt ställe, Klinta, på din favoritbutik-lista. Jättekul att höra! Se till att presentera dig nästa gång du kommer in så vi vet vem du är!

Välkommen till bloggvärlden. Vi hörs nog snart igen.

Lisa

PS. Tyckte i allmänhet om din favoritbutik-lista. Det är minsann inte lätt att hitta små smultronställen. Och dom behöver vanligvis all hjälp dom kan få!