lördag 13 september 2008

Höst i paradiset

Nu har jag planterat lite höstblommor och satt ut på trappan och framför gårdshuset. Jag njuter verkligen av hösten. Det är nin absoluta favorit-årstid. Färgerna är helt fantastiska och den svala klara luften lockar till långa skogspromenader.
Krysantemum och sedum i små zinkkrukor.

Mitt stora olivträd, inhandlat i Danmark, i en hink som fanns på gården när vi flyttade hit.
Ljung (perenn), prydnadskål och sedum i en zinkbalja som jag fått av mamma.
Bagom den stora zinkbaljan syns lite av ett av våra sommarprojekt. Vi har målat gårdshuset med klassisk faluröd slamfärg.

7 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

å SÅ vackert med olivträd! klart du får länka... blir bara glad!! Å nu vill jag shoppa blommor!

Beas sa...

Klar du får länka...jag blir så glad.

Vilken underbar "rostårta" du gjort. Vilken idé!

Och så älskar jag ert staket. Jag blir grymt avundsjuk då vi inte har NÅGOT i dagsläget.

Och så blev jag påmind om att jag ska göra iordning några fina höstplanteringar. Det är dags nu.

Huset på kullen sa...

Vilka fina blommor. Jag har också planterat en kruka med höstblommor som jag ska ha utanför ytterdörren.

Jaa, det är bara kul om du länkar till mig. Jag lägger till dig på min lista också.

Linda

Marie sa...

Ångrade mig att jag inte köpte mig ett olivträd när jag var i Danmark. Nu får det vänta till nästa vår innan jag ska köpa mig ett. Mysig blogg du har, kommer gärna att kika in igen framöver :)
Ha det gott i höstmörkret!

Maria sa...

Gud vad fint! vill ha lite nya höstigare blommor här hemma, får se vad man kan hitta!
Visst får du länka bir bara glad!!!

Huset på kullen sa...

Hej igen!

Jag har en utmaning som väntar på dig i min blogg!

Kram Linda

IKT i min vardag sa...

Så höstfint du har gjort! Härlig zinkbalja du planterat i.

Kram Linda